JAUNIMO INICIATYVOS

Paskelbta birželio 5 d., 2019

RAM_0111

Šiomis iniciatyvomis TILS siekia įtraukti jaunus žmones į diskusijas apie skaidrumą, atskaitingumą ir sąžiningumą.

Sąžiningumo mokyklų tinklas

Tai – neformali iniciatyva, prasidėjusi 2014 m. gruodžio 9 d., prie kurios gali prisijungti bet kuri sąžiningumo ir skaidrumo vertybes puoselėjanti Lietuvos mokykla. Tinklo tikslas – suteikti Lietuvos mokykloms, skatinančioms šias vertybes, galimybę lengviau įgyvendinti sąžiningumo iniciatyvas, surasti bendraminčių bei dalintis geraisiais pavyzdžiais. Daugiau informacijos apie šią iniciatyvą rasite čia.

2018 m. TILS kartu su „Sąžiningumo mokyklų tinkle“ esančiomis 8 Kauno miesto ir Vilniaus apskrities mokyklomis atliko eksperimentą, kurio metu buvo siekiama suprasti, kokios priemonės skatina moksleivių sąžiningumą. Iniciatyvos metu moksleiviai buvo kviečiami dalyvauti diskusijose ir pasirašyti sąžiningumo pasižadėjimus. Rezultatai rodo, kad diskusijos apie sąžiningumą itin paveikia dažnai nusirašinėjančius moksleivius. Po jų ketvirtadaliu mažiau moksleivių (nuo 38,1 proc. iki 29,1 proc.) teigė, kad nusirašė kartą ar keletą kartų per savaitę.

Trumpa iniciatyvos rezultatų apžvalga – čia, praktinis vadovas – čia. Detalią informaciją galite rasti paspaudę šias nuorodas: klausimynai moksleiviamstyrimo duomenys.

Dalyvaujamasis biudžetas mokyklose

Dalyvaujamasis biudžetas – tai pasaulyje paplitęs bendradarbiavimo modelis mokyklose, kuomet moksleiviai dalyvauja sprendžiant dėl dalies mokyklos biudžeto lėšų panaudojimo. TILS kartu su partneriais įgyvendino dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvas jau 10 Lietuvos mokyklų – Vilniaus raj. Eitminiškių, Kalvelių „Aušros“, Prienų  „Žiburio“, Vilniaus Simono Konarskio, Šakių „Žiburio“, Šilalės Simono Gaudėšiaus, Švenčionių rajono Pabradės „Ryto“ bei Utenos Adolfo Šapokos gimnazijose, taip pat Šiaulių „Rasos“ ir Ukmergės Senamiesčio progimnazijose. Kelis mėnesius trukusių iniciatyvų metu moksleiviai diskutavo apie mokyklos poreikius, sužinojo, kaip priimami finansiniai sprendimai jų mokyklose bei kartu sprendė, kaip išleisti dalį mokyklos biudžeto.

Dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos parodė, kad mokyklose, kuriose moksleiviai gali spręsti dėl mokyklos išlaidų, daugėja skaidrumo, moksleiviai geriau supranta, kaip jie gali dalyvauti mokyklos veiklojePo iniciatyvos beveik 8 kartus padaugėjo moksleivių, teigiančių, kad labai gerai supranta mokyklos biudžetą (prieš iniciatyvą – 1,5 proc., po – 11,3 proc.). Moksleivių, nieko nežinančių apie mokyklos finansus, sumažėjo daugiau nei 2 kartus.

Daugiau apie šią iniciatyvą rasite www.dalyvaujamasisbiudzetas.lt 

Jeigu norite išbandyti dalyvaujamąjį biudžetą savo aplinkoje, susisiekite el. paštu info@transparency.lt arba telefonu +370 5 212 69 51.

2020 m. dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvas padeda įgyvendinti Aktyvių piliečių fondas, Vokietijos ambasada Vilniuje bei Prancūzijos ambasada Lietuvoje.

        

 

Daugiau informacijos apie TILS atliktus jaunimo sąžiningumo tyrimus rasite čia